15 februari 2014

Posted by Marcelien Posted on 15.2.14 | 1 comment

Edie Sedgwick Earrings


Een van de bekendste it-girls in de swinging sixties was Edie Sedgwick. Ze werd bekend als de muze van Andy Warhol EN door haar unieke uitstraling. Typisch aan Edie zijn haar volledig zwarte en zwart-wit gestreepte outfits, haar make-up, maar vooral haar grote 'chandelier earrings'. 


Ik hou zo van truitjes met zwart-witte-strepen. En van oorbellen natuurlijk! Je begrijpt dat ik helemaal weg ben van Edies stijl. En hoe meer ik haar oorbellen zag, hoe liever ik zo'n paar wilde. Dus ging ik op zoek... :-)



De oorbellen van deze blogster zijn echt prachtig! Ik zocht een gelijkaardig paar lange hangers, maar die bleken toch vrij prijzig. Mijn zoektocht op internet resulteerde in twee paar oorbellen! Ik vond deze zwarte hangers op Etsy en maakte er zelf een paar oorbellen mee. De lange gouden oorbellen kocht ik bij Modcloth


Wil je meer weten over het excentrieke leven van Edie Sedgwick? Bekijk dan zeker eens de film 'Factory Girl' met Sienna Miller in de hoofdrol. En als je, net als ik,  niet genoeg krijgt van de oorbellen, vind je hier nog meer inspiratie voor een volledige Edie Sedgwick-look!!

Foto's: pinterest & google
Categories: , ,

1 opmerking:

  1. Holy moly wat een gigantische oorbellen! Ik hou daar wel van, maar deze zijn wel héél groot :-) Wel heel mooi. Ik ben benieuwd naar de film, hij lijkt me heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

  • rugzak makeover

  • DIY embroidery

  • DIY ringenhouder

  • Diy onderleggers